اخبار جدید رایتل در چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات

مدیرعامل اپراتور سوم در گفت‌وگو با ایسنا:

القاء کرده‌اند رایتل گران است / تماس‌های تصویری به زودی از سر گرفته می‌شود

زمان زیادی از ورود نسل سوم تکنولوژی به کشور نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه هم 3G با حاشیه‌ها و مشکلاتی مواجه بوده که به گفته‌ی مدیر عامل شرکت رایتل بسیاری از آنها در غرض ورزی افراد ریشه داشته است.
به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آغاز کار دولت یازدهم و در شرایطی که همچنان تماس‌های تصویری اپراتور سوم تلفن همراه به حالت تعلیق درآمده به گفت‌وگویی تفصیلی با مدیر عامل اپراتور سوم پرداخته‌ایم که بخش اول آن امروز منتشر می‌شود.
این گفت‌وگو که بیش از یک ساعت به طول انجامیده نخستین گفت‌وگوی غلامرضا قاسمی محسوب می‌شود که پنج ماه پس از فعالیتش در این پست صورت گرفته است و در جریان این صحبت‌ها، قاسمی همواره بر این تاکید دارد که به دلیل ایجاد نشدن مشکلات جدید برای رایتل ترجیح می‌دهد بسیاری موارد را حداقل فعلا مسکوت نگه دارد.

 

– آقای قاسمی کمی درباره‌ی مسیری که رایتل از روز اول تا امروز طی کرده توضیح دهید و اینکه فکر می‌کنید در این مدت به چه دستاورد‌هایی رسیده‌اید؟
مدت 1.5 سال است که در ترکیب هیات مدیره رایتل حضور دارم و پنج ماه است که به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می‌کنم. حال ترجیحم آن است که از این 1.5 سال بگویم، زمانی که وارد رایتل شدم تازه بحث تجاری‌شدن این شبکه در کرج و تهران مطرح شده بود و ما تعداد محدودی سایت در این دو استان داشتیم و در این میان مشکلات متعددی از داخل و خارج شرکت برای ما ایجاد می‌شد…

 

– بسیاری بر این باورند که اکنون کیفیت اینترنت رایتل به این دلیل بالاست که تعداد مشترکان آن کم است، نظر شما در این زمینه چیست؟
ما میان بخشهای فنی و بازاریابی، ارائه‌ی خدمات و سرویس‌ها نوعی تناسب در نظر گرفته‌ایم و به همان اندازه که تعداد مشترکانمان افزایش پیدا می‌کند تلاش می‌کنیم که شبکه را از نظر فنی هم ارتقاء دهیم…

– یعنی می‌توانید با قطعیت این را اعلام کنید که کیفیت خدمات شما با افزایش شمار مشترکان پائین نمی آید؟

قطعا. از ابتدا هم قصد ما همین بوده و مطمئنا در آینده نیز شرایط به همین شکل خواهد بود…

 

-اما طی مدت فعالیت رایتل یکی از حاشیه‌های مهم و یا شاید مهم‌ترین حاشیه‌ رایتل بحث تعلیق تماس‌های تصویری رایتل می باشد. شما اکنون این موضوع را از چه مراجعی پیگیری می‌کنید و به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید؟ به نظر شما قطع این سرویس تا چه اندازه منطقی است؟ به هرحال بسیاری هزینه‌های متعددی متقبل شده‌اند تا بتوانند از تماس‌های تصویری استفاده کنند، آیا خود شما فکر نمی‌کنید بدون ارائه‌ی این سرویس خدمات کاملی به مشترکانتان ارائه نمی‌کنید؟
براساس تجربه‌ای که در دنیا هم وجود دارد، اغلب مشترکان پس از خرید سیم‌کارت‌های3G چند بار از تماس تصویری استفاده کرده و پس از آن سایر مزیت‌های نسل سوم را بیش از تماس تصویری مورد استفاده قرار می‌دهند. اکنون در دنیا کمتر از یک درصد از درآمد اپراتورهای 3G به مکالمه‌ی تصویری مربوط می‌شود…

-طی صحبت‌هایی که با مسوولان داشته‌اید، وعده‌ای هم به شما داده شده و مشخص است که این سرویس مجددا از چه زمانی وصل می شود؟
در حوزه وصل‌شدن مجدد تماس‌های تصویری این ما نیستیم که تصمیم می‌گیریم اما این موضوع از ابتدای ماه رمضان در دستور کار بوده و قرار بوده است که درباره‌ی آن تصمیم قطعی گرفته شود، البته قرار بود در این میان برای گرفتن تصمیم نهایی جلسه‌ای تشکیل شود که فکر می‌کنم این جلسه در آینده‌ای نزدیک تشکیل شده و نتیجه‌ی قطعی مشخص خواهد شد…

– آیا در دوره‌ای که این تماس‌ها فعال بود، مشکل خاصی برای مردم ایجاد شد و شکایت یا اعتراض خاصی برای آن وجود داشت که سرویس تماس تصویری تعلیق شد؟ در‌آن دوره شکایت خاصی به مراجع قضایی صورت نگرفت؟
با توجه به خدماتی که نسل سوم می‌تواند به مردم ارائه کند صورت گرفتن برخی مقاومت‌ها در برابر آن از ابتدا قابل پیش‌بینی بود به همین دلیل برخی از مراجع محترم تقلید به دلیل نوع سوالی که از آنها شده بود در این زمینه اظهارنظر‌هایی داشتند …

رایتل گران نیست – نکته‌ای دیگری که درباره‌ی رایتل می‌توان به آن اشاره کرد بحث هزینه‌های رایتل است که از نظر بسیاری این هزینه‌ها بالا است البته پیش ازاین زمانی این‌گونه اعلام شده بود هزینه‌ی اینترنت رایتل حتی یک شانزدهم اپراتورهای دیگر است اما واقعیت این است که درعمل حس می‌شود هزینه‌های نسل سوم برای کاربران به نسبت بالا است؟
قیمت‌های ما با آنچه اعلام شده تفاوتی ندارد و ما اجازه نداریم برای خدمات خود قیمتی بالاتر و یا پایین‌تر از این تعرفه‌ها را اعمال کنیم چرا که تعرفه‌های اصلی طبق نظر سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌شود و ما موظف هستیم همان تعرفه‌ها را اعمال کنیم اما در هر صورت بسته‌های ما برای کاربران مقرون به صرفه است و شاید هزینه‌ی آنها تا همان یک شانزدهم هم کمتر از اپراتور‌های دیگر باشد.

-در کل از نظر خود شما هزینه‌های رایتل منطقی است، آیا شما فکر نمی‌کنید اینترنت رایتل بدون در نظر گرفتن بسته‌ها گران است؟
اینترنت ما نسبت به سایر اپراتور‌ها قابل مقایسه نیست و سرعتی به مراتب بالاتر دارد به همین دلیل اگر شما بخواهید در نظر بگیرید بی‌شک اینترنت رایتل به مراتب ارزان‌تر خواهد بود.

 

-برخی از کاربران درباره‌ی این موضوع که اگر شارژ دو یا 20 هزار تومانی رایتل بخریم همچنان 15 روز برای استفاده از آن فرصت داریم، گلایه‌هایی دارند، در مورد این موضوع توضیح می‌دهد؟
این موضوع درست نیست. رایتل برای استفاده از شارژهای مختلف خود بازه‌های زمانی مختلفی در نظر گرفته است. به طوری که برای شارژهای 2 تا 50 هزار تومانی بازه‌های 90 تا 720 روزه برای استفاده در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دوره‌های بلند مدت، رایتل این امکان را فراهم کرده که با وجود اتمام دوره استفاده، با اولین شارژ، هزینه شارژ قبلی هم در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.

-با این وجود به نظر می‌رسد که هنگام مصرف هزینه‌ها به نسبت بالاتر از این رقم ها است
اینترنت ما هم بدون فعال‌کردن بسته‌ها کیلوبایتی نیم ریال قیمت دارد. در حالی که به عنوان مثال اینترنت همراه اول در ساعات عادی کیلوبایتی یک ریال و در ساعات شلوغی چهار ریال هزینه به دنبال دارد.

 

-فکر می‌کنید چه زمان کل کشور را پوشش خواهید داد؟
درباره‌ی پوشش جاده‌ای هم در کل باید مشکلات مختلفی که در راه توسعه شبکه وجود دارد مدنظر قرار داد.

– پوشش جاده‌ای چطور؟
اکنون مشترکان ما ظرف چند ماه چند برابر می‌شوند و به هرحال آماده‌کردن تجهیزات فنی برای این افراد خود نیاز به تلاش بسیار دارد، حال ممکن است یک اپراتور دیگر در همان مدت بیش از ما به تعداد مشترکانش افزوده شود اما قطعا تعداد مشترکان آنها ظرف چند ماه چند برابر نمی‌شود و اینجاست که این آمار برای ما معنی پیدا می‌کند.

-مشکل دیگری که وجود دارد انکه برای بهره‌مندی از سرویس‌های مختلف رایتل بسیاری از گوشی‌های بازار جوابگو نیستند، شما برای حل این مشکل چه برنامه‌ای دارید که دیگر کاربر رایتل مجبور نباشد پس از خرید سیم‌کارت در بازار بگردد و با هزینه‌های متعدد گوشی پیدا کند که بتواند قابلیت استفاده از خدمات رایتل را داشته باشد
این‌گونه نیست که مشترکان ما بخواهند دنبال گوشی خاصی بگردند که سرویس بدهد. تمام گوشیهای هوشمند موجود در بازار پاسخگوی عمده سرویس‌های رایتل به خصوص اینترنت پرسرعت آن هستند و تنها سرویس تماس تصویری رایتل نیاز به داشتن دوربین جلوی موبایل و امکان سخت افزاری برای استفاده است.

-اما همین حالا بسیاری از تبلت‌ها هم برای استفاده از اینترنت رایتل قابلیت ندارند؟
قطعا تبلت‌هایی که 3G ساپورت می‌کنند سیم‌کارت رایتل را هم می‌خوانند.

  • رایتل وایمکس

مودم وایمکس چیست

مودم وایمکس رایتل
مودم رایتل

آیا مودم وایمکس را می‌توان در حال حرکت هم استفاده کرد؟

واقعیت این است که در تمام دنیا وایمکس برای اتصال در حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ایران این امکان که مهم‌ترین ویژگی وایمکس است عملا از شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس سلب شده است. دلیلش هم این است که رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات) چند سال قبل تصمیم گرفت مجوز اینترنت در حال حرکت را صرفا در اختیار اپراتور سوم موبایل (رایتل) قرار دهد و برای محافظت از این اپراتور، مجوز استفاده از این تکنولوژی را به سایر شرکت‌ها نداد. به همین دلیل شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس عملا نوعی از تکنولوژی را مورد استفاده قرار دادند که صرفا برای اتصال بدون حرکت مودم است. با این حال مودم‌های وایمکس (که انواع مختلفی دارند) می‌توانند در حال حرکت هم مورد استفاده قرار گیرند؛ نکته اما آنجاست که این مودم‌ها در هنگام حرکت و در هر اتصال به هر بی تی اس باید فرآیند اتصال را دوباره طی کنند؛ بنابراین شما ارتباطتان با اینترنت مرتب قطع و وصل می‌شود.

ادامه خواندن “مودم وایمکس چیست”

  • مودم رایتل
  • مودم جیبی رایتل
  • مودم وایمکس رایتل
  • خرید وایمکس رایتل
  • خرید مودم رایتل
  • مودم وایمکس
  • مودم همراه رایتل
  • مودم جیبی
  • وایمکس جیبی رایتل
  • قیمت مودم جیبی رایتل

فرق وایمکس و adsl

آیا وایمکس بهتر از ADSL است؟

پاسخ به این پرسش بدون دانستن نیازها و مشخصات متقاضی کار صحیحی نیست. بنابراین شاید بهتر است پرسش را به این شکل مطرح کنیم که آیا وایمکس برای من بهتر است یا ADSL؟

طبیعتا برای مناطقی که در آنها ADSL وجود دارد بهتر است ابتدا آن روش را امتحان کنیم، به طور عمومی اتصال به ADSL که از طریق خطوط تلفن صورت می‌گیرد سرعت و کیفیت بهتری نسبت به وایمکس دارد که از خطوط بی‌سیم بهره می‌برد.

انواع و اقسام محدودیت‌ها برای اتصال در هر دو روش وجود دارد، اما نزدیکی یا دوری محل متقاضی به مرکز مخابراتی (برای ADSL) و به دکل وایمکس (‌برای وایمکس) جزو فاکتورهای اصلی است.

اگر فاصله شما به مرکز مخابراتی بسیار نزدیک است و شرکت خدمات‌دهنده هم می‌تواند ADSL ارائه دهد، پس این روش را توصیه می‌کنیم، اما اگر در جایی قرار دارید که از مرکز مخابراتی دور است یا اساسا اتصال ADSL وجود ندارد، طبیعتا چاره‌ای جز اتصال وایمکس ندارید در این زمینه باید با شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس مشورت کنید.

بعضی از این شرکت‌ها مکان دکل وایمکس را به نسبت مکان شما به شما اطلاع می‌دهند. بعضی نرم‌افزارهای ارائه شده توسط این شرکت‌ها (‌البته به همراه مودم) نیز میزان شدت و کیفیت سیگنال دریافتی را به شما نشان می‌دهند.

  • تفاوت وایمکس و adsl

وایمکس چیست

وایمکس چیست
وایمکس

وایمکس به چه معناست ؟

وایمکس نامی برای تکنولوژی است که در سراسر جهان برای اینترنت در حال حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال این تکنولوژی در کشور ما که از فقر پهنای باند و توزیع اینترنت رنج می‌برد برای ابتدایی‌ترین شکل یعنی اتصال ثابت به اینترنت به کار می‌رود.

به گزارش سیتنا به نقل از اقتصاد ایران، طی یکی دو سال اخیر دو شرکت ایرانسل و مبین نت روی تکنولوژی وایمکس سرمایه‌گذاری و تبلیغات گسترده‌ای انجام دادند و به دنبال آن مشتریان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرده‌اند.

بسیاری از این مشترکان از روی ناچاری از فقدان اتصال ثابت در مناطق سکونت یا کار خود به سمت این سرویس روی آورده‌اند، اما خود وایمکس هم دارای محدودیت‌ها و ضعف‌هایی هم هست.

ما با طرح و پاسخ به چند سوال معمول شما را با مزایا و معایب وایمکس آشنا می‌کنیم تا در انتخاب تصمیم بهتر برای خرید وایمکس یا رفتن به سمت روش‌های دیگر به شما کمک کنیم.

ادامه خواندن “وایمکس چیست”

  • وایمکس رایتل
  • اینترنت وایمکس رایتل
  • وایمکس چیست
  • rightel wimax
  • wimax rightel
  • وایمکس چیست؟
  • معایب وایمکس