مودم وایمکس چیست

مودم وایمکس رایتل
مودم رایتل

آیا مودم وایمکس را می‌توان در حال حرکت هم استفاده کرد؟

واقعیت این است که در تمام دنیا وایمکس برای اتصال در حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ایران این امکان که مهم‌ترین ویژگی وایمکس است عملا از شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس سلب شده است. دلیلش هم این است که رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات) چند سال قبل تصمیم گرفت مجوز اینترنت در حال حرکت را صرفا در اختیار اپراتور سوم موبایل (رایتل) قرار دهد و برای محافظت از این اپراتور، مجوز استفاده از این تکنولوژی را به سایر شرکت‌ها نداد. به همین دلیل شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس عملا نوعی از تکنولوژی را مورد استفاده قرار دادند که صرفا برای اتصال بدون حرکت مودم است. با این حال مودم‌های وایمکس (که انواع مختلفی دارند) می‌توانند در حال حرکت هم مورد استفاده قرار گیرند؛ نکته اما آنجاست که این مودم‌ها در هنگام حرکت و در هر اتصال به هر بی تی اس باید فرآیند اتصال را دوباره طی کنند؛ بنابراین شما ارتباطتان با اینترنت مرتب قطع و وصل می‌شود.

کدام مودم برای من مناسب است؟

بهتر است به سه نوع کلی از مودم‌های وایمکس اشاره کنیم: مودم‌های جیبی که هم‌اکنون هر دو اپراتور اصلی وایمکس ارائه می‌دهند از جهت قابل حمل بودن و کوچکی‌شان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. این مودم‌ها را می‌توان با یک شارژ کوچک شارژ کرد و در هر جا برد اما مشکل آنجاست که بسیاری از شهرها تحت پوشش وایمکس نیستند یا نقاط مختلف یک شهر (مثلا تهران) از نظر کیفیت اتصال به اینترنت هم با هم متفاوت است. حتی نقطه متقاضی نیز در برقراری ارتباط او موثر است. مثلا افرادی که در طبقه چهارم یک ساختمان ساکن هستند به مراتب از شانس اتصال بهتری برخوردارند تا کسانی که در طبقه اول قرار دارند. امواج وایمکس در نقاط پست و کم ارتفاع دچار افت می‌شوند. به همین منظور شرکت‌های ارائه‌دهنده وایمکس مودم‌هایی را با آنتن بام برای متقاضیانی دارند که امواج آنها ضعیف‌ است دارند و به متقاضیان ارائه می‌کنند. مودم‌های نوع وسطی نیز وجود دارند که نیاز به اتصال مداوم به برق دارند و اساسا قابل حمل نیستند، اما اگر مثلا شما مایل باشید، می‌توانید آن را از منزل به اداره یا مکان دیگری ببرید و مورد استفاده قرار دهید. به هر حال مودم‌های جیبی کیفیت آنتن‌دهی و اتصال به اینترنتشان ضعیف است، اما اگر از جمله افرادی هستید که مرتبا در حال جابه‌جا شدن‌اند، این مودم‌ها پیشنهاد خوبی است. وایمکس رایتل

 

مودم جیبی وایمکس بهتر است یا اتصال به نسل سوم موبایل؟

اساسا تکنولوژی وایمکس در مقابل تکنولوژی نسل سوم موبایل قدیمی‌تر است. بگذریم از اینکه نسل سوم هم در مقابل نسل چهارم موبایل (که هنوز وارد کشورمان نشده) هم همین وضعیت دارد. امروزه سیم‌کارت‌های نسل سوم موبایل به همراه برخی مودم‌های کوچک ارائه می‌شوند که سرعت چندان بدی هم ندارد. نکته این است که نسل سوم موبایل اما فعلا در حال توسعه است و مناطق تحت پوشش کمی را در اختیار دارد به جز این موضوع تعرفه‌ها هم هست که باید در هنگام خرید به مقایسه آنها بپردازید. به هر حال در هنگام خرید وایمکس جیبی پیشنهاد می‌کنیم که به تعرفه‌های نسل سوم موبایل ( رایتل ) هم نگاهی بیندازید.

  • مودم رایتل
  • مودم جیبی رایتل
  • مودم وایمکس رایتل
  • خرید وایمکس رایتل
  • خرید مودم رایتل
  • مودم وایمکس
  • مودم همراه رایتل
  • مودم جیبی
  • وایمکس جیبی رایتل
  • قیمت مودم جیبی رایتل

4 دیدگاه برای “مودم وایمکس چیست”

  1. سلام،خسته نباشید.من دانشجو هستم و خواهان مودم جیبى رایتل با سرعت ١.۵ مگ میباشم.شماره دانشجوییم هم : ٨٩٣۶١٣١۵٢٠١٣ میباشد.
    دانشگاه علمى کاربردى-گروه بین المللى ره شهر
    ممنون

  2. سلام

    می خوام بدونم به این مودم ها غیر از کامپیوتری که بهشون متصل می شن آیا میشه مثل مودم های دیگه به صورت wifi بهشون وصل شد؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *