مدیر عامل جدید رایتل

مدیرعامل جدید رایتل معارفه شد/ مجید صدری: اهل حرف نیستم، در عمل برنامه‌هایم را نشان می‌دهم

مدیرعامل جدید رایتل
مدیرعامل رایتل

طی مراسمی با حضور مشاور وزیر ارتباطات، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت و جمعی از مدیران صنعت ارتباطات کشور، مدیر عامل رایتل تودیع و معارفه شد.

نصرالله جهانگرد، مشاور وزیر ارتباطات در این مراسم اظهار کرد: رایتل از نظر من نماد پیش‌قراولی تکنولوژی در چرخه ارتباطات کشور است. اما در چند سال اخیر تا حدی در تحقق اهداف آن تاخیر وجود داشته که ما فکر می‌کنیم این تاخیر برای جامعه ارتباطات تاثیرات نامناسبی داشته است و لازم است زودتر جبران شود.

وی عنوان کرد:‌ اکنون اگرچه ممکن است درحوزه مکالمه تصویری مباحثی وجود داشته باشد اما به هر صورت رایتل و نسل سوم سرفصل مهمی در عصر ارتباطات ایران به شمار می‌رود و سرآغاز ارائه خدمات باند پهن در جامعه است که نیاز است به سرعت عقب ماندگی آن جبران شود.

جهانگرد در ادامه با اشاره به این‌که مدیر عامل جدید رایتل می‌تواند با توجه به شناختی که از صنعت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشور دارد به شکوفایی این خدمات در جامعه کمک کند گفت: امیدواریم بقیه اپراتورها هم به این عرصه بپیوندند و به عرصه ارائه خدمات باند پهن وارد شوند ما نیز در وزارت ارتباطات به جد پای این موضوع هستیم و امیدواریم اگر مانعی بر سر راه این موضوع است برطرف شود.

مشاور وزیر ارتباطات در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضور قائم مقام وزیر کار در این مراسم اظهار امیدواری کرد که بدین ترتیب مشکلات موجود در راه تامین هزینه‌های رایتل برطرف شود و از این پس شاهد تحولات جدی در این حوزه باشیم. ابوالحسن فیروزآبادی – قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- هم در این مراسم به ذکر صحبتی کوتاه پرداخت و عنوان کرد: رایتل در یک پروسه طولانی با مشکلات متعددی مواجه بود و مدتی زمان برد تا بتواند موجودیت فنی و تجاری خود را پیدا کند. البته هرچند رایتل فعلی آنچه که ما می‌خواستیم این نیست و اهدافی که در نظر گرفته شده بود را محقق نکرده است.

وی با بیان این‌که در این میان تحریم‌ها هم در راستای عدم تحقق اهداف رایتل بی‌تاثیر نبوده، اظهار امیدواری کرد:‌ این اپراتور بتواند در مدت پنج سال به اهداف مشخص شده خود یعنی پوشش 99 درصدی شهرها و 86 درصدی جاده‌ها دست پیدا کند.

قائم مقام وزیر کار همچنین عنوان کرد: ‌به هرصورت به دلیل مشکلات مختلفی که وجود داشت، در راستای اهداف در نظر گرفته شده در حوزه انتقال تصویر و ارائه خدمات ارزش افزوده همکاری‌های لازم صورت نگرفت و این پروژه لنگان لنگان جلو رفت اما به هر صورت عده‌ای زحمتهای بسیار کشیده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: درست است که نگاهمان صرفا نگاه سودآورانه نیست اما به هر صورت هدف ما نمی‌تواند کسب سود نباشد چون که این سرمایه امانتی از سوی سازمان تامین اجتماعی است و پروژه رایتل پروژه ملی به شمار می رود.

اما غلامرضا قاسمی – مدیر عامل پیشین رایتل – هم در این مراسم به ذکر صحبتی کوتاه پرداخت و خاطرنشان کرد: طی مدتی که گذشت ما حدود 250 درصد رشد تجاری و صد درصد رشد فنی داشتیم، همچنین راهکارهای متعددی در زمینه تامین مالی رایتل در نظر داشتیم و من به هر صورت آینده درخشانی را برای رایتل تصور می کنم.

سیدمجید صدری – مدیر عامل جدید رایتل – هم در این مراسم عنوان کرد:‌ خیلی اهل سخنرانی نیستم و امیدوارم درعمل بتوانم برنامه‌های خود را نشان دهم. اما به هر صورت امیدوارم با تعاملی که با سازمان‌های مختلف از جمله سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، وزارت ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت و یا مخابرات و ایرانسل ایجاد می‌شود، تعهداتی که برعهده شرکت است عملیاتی و آنچه در برنامه دیده شده محقق شود و فاصله‌ای که در این مدت از نظر میزان پوشش و تعداد مشترکان با اهداف در نظر گرفته شده وجود داشته برطرف شود.

وی همچنین یادآور شد: شاید از این پس با توجه به ارتباطاتی که با شرکت‌های مختلف از جمله مخابرات دارم، مبحثی به نام رقیب نداشته باشیم بلکه بیشتر تعامل صورت بگیرد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد که 3G در کشور گسترش یابد و مردم در تمام کشور در آینده‌ای نزدیک از این خدمات استفاده کنند.

وی اعلام برنامه‌های کاری خود را نیز به آینده‌ای نزدیک موکول کرد.

در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید رایتل علاوه بر مدیران مختلف وزارت ارتباطات از جمله محمود خسروی، سعید مهدیون، مدیر عامل مخابرات ایران، افرادی از جمله رییس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

  • مجید صدری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *